Friday, May 27, 2011

kasyaf imani

assalamualaikum.

wah cuti sem ni asyik update blog je. kononnya ada byk cerita mahu dikongsi.
padahal takda idea langsung nk tulis apa. ni ha nk cerita skit.

semalam aku tengok satu cerita ni. tajuk dia "KASYAF IMANI"
intro cerita dier pun dh mcm gempak. ni pulak pertengahan cerita.
mmg terbaik la deerrrrr. pelakon-pelakon dalam ni berjaya menjiwai watak-watak mereka.
antaranya : BETO KUSYAIRY (kashaf) SYARIFAH AMANI (imani) NORMAH DAMANHURI (emak kashaf) WAN SYARMILA (adik kashaf)



sipnosis :
Mengisahkan tentang gambaran alam roh. Kashaf seorang remaja bermasalah yang tinggal dengan ibunya, Rosnah yang bekerja sebagai GRO dan adiknya, Shamim seorang pelajar kolej.
Mereka tinggal di sebuah rumah flat di Kuala Lumpur. Kashaf bekerja menghantar dadah setelah berhenti sekolah semasa darjah 4. Satu hari, Kashaf telah dipukul hingga cedera parah dan dibunuh. Dia berada dalam keadaan koma. Dan masa itu lah bermulanya cerita bgaimana dia bertaubat.
Semasa koma dia dapat melihat semua yang berlaku di sekililingnya tetapi orang tidak dapat melihatnya, seakan-akan dia sudah mati tapi hanya seorang saja yang boleh melihatnya, iaitu Imani. Dia meminta tolong dari Imani untuk memberitahu keadaannya kepada keluarganya dan membantu keluarganya bertaubat.


aku plg minat syarmila ni belakon. perh tak mcm teruk pulak dier dlm tu. rasa nk lempang je bila dier ckp menda yg tak brp elok. bagus-bagus. die sudah berjaya buat aku rasa marah. sebaik takda kakak or adik mcm dier. aish. filem ni dah berjaya buat aku nangis dan insaf la jugak. dan BETO KUSYAIRY kau sangat lah hensem. ^_^






p/s: cter ni dh lama dh kuar. tp aku br je tgk. yer la umah sewa mana la ada astro.. tgu blk umah je la. hehehe. :)

4 comments:

  1. kashaf imani mmg amat best.. banyak kali ulang tgk, tapi tak boring.. anyway, salam kenal.. rajin2, jemput singgah my blog (Aku Sebutir Pasir) kalau nak baca my experiences travelling ke 46 buah negara.. :)

    ReplyDelete
  2. hyeh. thanks jgk usha my blog. ngee. a'ah tgk cter ni byk kali pun tak muak. okeyh. tahu cerita ni pun dari blog you .. :)

    ReplyDelete
  3. jom join bloglist UiTM di Hatiku kat sini http://cxopportunities.blogspot.com/2011/07/segmen-cxs-bloglist-uitm-di-hatiku.html .. tq juniors Omac

    ReplyDelete