Saturday, January 8, 2011

Ashraf muslim

assalamualaikum
sampai juga aku kat rumah. alhmdulilah.
hari ini aku nk cter psl artis yg aku rasa patut kita contohi. hee~
aku tgk ramai artis skrang nie lupa diri dier sapa.
dari mana asal mereka dan siapa yg mencipta mereka.
mereka leka dengan dunia mereka sehingga lupa pada akhirat.
Contohnya artis malaysia , fasha sandha.. ramai memperkatakan ttgnya. 
tp dier ttp tak amik peduli dan ambil sambil lewa je. 
yelah pkai bju nmpak pusat. g club. tak sedar dier tu islam.
( aku mmg tak suka dier. rasa mcm menyampah) 
lagi satu Siti Nurhaliza. aku bkn nak kutuk la. tp aku tak suka sgt cara pemakaian tudungnya. 
klu belum bersedia jgn la pakai. :) 
ramai lagi artis2 di luar sana yang lupa tanggungjawab sbg hamba allah
aku tulis mende ni bkn nk kutuk sapa3. aku tak la perfect mana pun. tapi aku sbg umat islam cuma mahu  mengingatkan kepada semua manusia yg kita hanya hidup sementara sahaja kt bumi allah nie. :) 
tp aku tak tahu la knp tiba3 aku rasa perjalanan hidup seorang artis lelaki ini mcm menarik utk diceritakn

ASHRAF MUSLIM.

aku rasa bangga dengan perjalanan hidup dier.
alhamdulilalah
dier tidak lupa tanggungjawab dier sbgai hamba allah
 dan mempunyai masa depan yang cerah.
dier kata berlakon hanyalah hobinya.
cita-cita dier nk jadi seorang usahawan yang berjaya.
alhamdulilah aku tgk dier berjaya mncapai cita2nya.
dlm usia dier yg tak brp muda(29 thn)
dier dah ada kandang kambing, ayam kampung dengan itik tak silap aku. 
sangat bejaya hidup dier.
dan lagi satu aku suka ttg dier, dier boleh merawat orang yang saket.
dier juga salah satu perawat di klinik darul syifak al hidayah ! ( tak silap la)
3 kali dier pergi ke mekah utk menuntut ilmu.
aku sangat suka usaha dier utk menolong orang yang ssh or saket. :)

aku harap bro ashraf dpt mencapai apa yang dihajatkan
dan smoga berjaya di dunia dan di akhirat
insyallah segala urusan bro ashraf diberkati dan diredhai oleh allah.
amin 





No comments:

Post a Comment