Friday, January 21, 2011

manusia dan ragam

assalamualaikum.
setiap kali nk buat entri baru mesti dimulakan dengan salam.
islam kan. :)


perh dah berhabuk aku yer blog. mcm dah setahun tak menulis. pdahal baru je kowt menjinak2kan diri dengan mende alah nie. tak smpai sbulan pun. mcm mana tak berhabuk, asyik nk tulis je takda idea. kering je otak nie. meh dgr aku cter.


Dah 19 thn aku hidup kat bumi nie. dah banyak DRAMA, RAGAM manusia aku lihat. antaranya :

1. pinjam barang tapi tak reti nk pulangkan. buat hak sendiri. haish ckp pantang aku orang mcm nie. yelah mana taknya. atleast pulangkan la. lps tu pinjam blk. cmtue aku tak kesah. ni tak. sampai aku kahwin pun benda tu tak sampai2 kat tangan aku. aku harap orang tu sedar la diri tue.jgn penting kan diri sndri. klu dh takda duit tu ckp je. :)


2. mengedik tak tntu pasal. ramai kowt manusia berperangai mcm tue. mmg la smua perempuan gedik. laki pun gedik. tapi gedik tu tgk tmpat la. jgn la dpn laki je mula ar ulat bulu dh naek daun. tergedik sni tergedik sana. klu cantek takpe ni tak buruk peragai eh. ingat orang suka ke tgk gedik ko !


3. bila senang hilang, bila ssh cari. manusia mcm ni pun byk. dulu kemain lagi, biler ssh nk pinjam , bila dah senang batang hidung pun taknmpak. penah gak terjadi kat aku. tapi aku tak kesah. ramai lagi kowt orang yang nk kawan ngan aku. ahaha. eh silap ramai lg kowt manusia yg aku boeh buat kwn.


4. talam 6ratus6puluh6 muka(sory pinjam nma blog).wah depan kita kemain lagi baik. bila dier dah kat belakang kita perh boleh thn gak ar mulut dier. aish .tension tul aku orang camtu.
cepat2 la pupus generasi mcm nie.


5. pentingkan diri sendiri peragai nie pun ramai orang ada. yela suka buat hal dier je. hal orang laen dier tak hiraukan. bila member ssh dier taknak tlg. perh itu mmg saket weyh ! member camtu mmg tak pyh buat member. takda faedah pun! ! ! !

sebenarnya ramai lagi kowt ragam manusia yang aku lihat tp ckp la stakat nie. nnt aku sambung lagi. padahal jap ada class. boleh plak lpak3. on9. nilah padahnya apabila wifi sudah berada di dalam rumah. lupa segalanya. ngee~ ahahahahahah


[ salah kan wifi] ahahah :))

No comments:

Post a Comment