Friday, January 28, 2011

Dugaan

assalamualaikum.
seperti biasa aku mmg tiada idea nak tulis apa. Otak seperti tidak berfungsi utk bbrapa ari nie. sebelum cuti nie mcm-mcm hal berlaku dlm hidup aku. Mmg aku tak expect pun benda3 nie terjadi. Pelik tapi benar !

1.  g jmput miemoo kt uitm sb dia br sebarkan sayapnya sbg seorang business "gurl" kt situ yg pelik yer boleh pulak kitaorg pkai bj tido, ngan tudung yg tak berpin. aish. mmg huduh aku rasa. lps tu boleh plak g 7 eleven kt alor gajah. dlm hal nie fida yg harus dipersalahkan.! maaf fida tp itu kenyataan.


2. bdk3 rumah aku dengar ada orang menangis kat blakang umah. suara bayi ye. tp dengan berfikiran positif mengatakan itu hanyalah tangisan bdk yg kene marah ngan parents dier sb taknk g skewl. heh. 


3. mser class event pulak tiba2 sblah class ktaorg ader brlaku histeria,. so kitaorg apa lg g la tgk dan tlg. gler ar . seram sejuk aku msa tue. aku ader gak la tlg bdk nie. dier lemah semangat sbnarnya. 


4. tgh kitaorg syok3 tido. berbunyi2 bagai, tiba2 mida ngan marin kejut kitaorg. apa lg kitaorg terkejut beruk la. mmg pntang aku orang kejut mcm tu. nk marah tp bila marin ckp si mimi kene histeria trus semua orang trun bwh. takut weyh mser tue . dengar dier menjerit . mmg tak tido kitaorg masa tue.. yg best tu tak g class. ehehehe.. :)


5. ingat dh slesai. rupanya belum tasya ngan bel tiba nangis3 masa class public speaking . diorang dah takut nk blk umah sewa. sb trauma yang berrgitu mendadak. ceh. aha. si fida pulak tiba3 terkena pulak. adoyai ! mmg menakutkanlah. trus class public cancel. takutkan sb dlm class tue ada benda. 


6. fida msih tak elok lg. masih lemah. ! tp aku suka semangat dier. ttp ingat pada pelajaran :)


7. kitarog buat kenduri doa selamat. thanks kawan2 sb sudi dtg. 


8. alhamdulilah aku rasa rumah ni selamat. kitaorg yer smangat kembali seperti biasa. 

hidup nie penuh dengan dugaan.
tpi setiap dugaan nilah yang buat kita kuat dan sentiasa ingat kepada allah s.w.t. :)

2 comments:

  1. korang smua kuat..ak syg korang semua!!

    ReplyDelete
  2. yes2. alhamdulilah dlm rumah kita semua yer kuat :) syg kau gak la ijan uncit :P

    ReplyDelete